ENDELIG tilbake…..

Nå er det alt for lenge siden jeg har skrevet. Beklager så mye! Jeg er nok tidenes verste blogger, må nok bare innrømme det!!  det blir bare at jeg utsetter og utsetter det. Egentlig synes jeg det er veldig kjekt men det er jo bare det og komme i gang som er problemet da vettu !

Mye har skjedd siden sist jeg skrev, jeg skal prøve å oppdatere dere litt på hvordan den siste tiden har vært! Før jeg ble helt frisk igjen så endte jeg opp på sykehuset enda en gang.. jeg fikk tyfoidfeberen enda en gang, da skjedde det i Noh Bo, bare noen uker etter at jeg hadde vært syk sist. Jeg ble skikkelig dårlig, så jeg ble sendt til sykehus igjen! Typisk så var dette midt i juletiden, da vi skulle feire jul på barnehjemmet. Men jeg fikk med meg det meste, både julepynting, julekonsert, aktivitetsdag, julekveld og mye mer.

Julen på barnehjemmet ble feiret som en langhelg. Fra 11-13 des. Da var alle blessed homes barna samlet, både fra Mae Oo Ho og Noh Bo. Generelt i Thailand så blir julen feiret hele desember måneden. Så det var julesang og ulike sammenkomster i løpet av hele desember.  Det var utrolig koselig. Så selv om jeg reiste hjem og feiret jul og nyttår hjemme i Norge så var jeg så heldig og få med meg ganske så mye J Så fredag den 13 startet selve feiringen på barnehjemmet med aktivitetsdag der alle fra landsbyen var velkomne. Det ble satt opp turneringer i både volleyball, cainball og fotball.  Mange meldte seg på, elever fra thaiskolen, akademiet, bibelskolen, til og med Safe Heaven, barnehjemmet til Tassani stilte med lag.  Vi fikk dessverre ingen premie men det var utrolig kjekt for det. Det handler jo ikke om å vinne vettu, men og delta 😛 hehe…  kvelden ble avsluttet med underholdning fra barna våre, noen danset og noen sang. Det var en kjempe flott dag! J

Lørdagen feiret vi thanksgiving, da ble alle venner, familie, kjente og ukjente fra landsbyen bedt.  Det var sikkert rundt 250- 300 mennesker innom. Så det sier seg selv at vi trengte MYE mat. Det er ikke som hjemme når vi skal lage til et fest måltid. Her hadde vi ei ku, en gris og en haug med høner. Så før slaktingen sprang julematen vår rundt om på barnehjemmet. For å si det sånn, så er det ganske så annerledes fra hjemme. Hehe. Men jeg liker det jeg!

Søndagen ble en rolig dag der BARE kjernefamilien på 60 barn, 1 pappa, 13 stab inkludert med og Christine skulle være sammen og feire julaften sammen! På dagen hadde vi uilke konkurranser og lek sammen med barna, til middag hadde vi samosa. Vi lagde til sammen 800 samosa, så det sier seg selv at det var litt av en jobb, men det var verdt det når jeg så hvor glad barna ble J Julekvelden ble feiret med filmkveld hele natten (for de som klarte og holde seg oppe selvsagt :P)  Alle var samlet på kjøkkengolvet med tepper og puter. Det var skikkelig koselig.  Barna lå og nistirret på tv-en mens de lå krøllet sammen på golvet J Tror alle var enig i at dette var en perfekt avslutning på julefeiringen J

Én kommentar to “ENDELIG tilbake…..”

  1. anne marit Says:

    heisann! dette var skikkelig gøy å se. det ser ut som dere har det så koslig. og ja,det var på tide for nå har jeg ventet en stund på at du skulle oppdatere. glad i deg søstra mi, åsså er det bare å si ifra hvis du vil snakke vettu;)

Legg igjen en kommentar